A leggyakoribb sportsérülések és hatékony kezelésük

Főoldal > A leggyakoribb sportsérülések és hatékony kezelésük

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A leggyakoribb sportsérülések és hatékony kezelésük


2021/10/07
VN

Sportolni nagyon egészséges, de sajnos a megerőltetés károkat is okozhat a szervezetben, amik ilyen-olyan sportsérülésekhez vezethetnek. Melyek a leggyakoribb sportsérülések, hogyan lehet őket felismerni, kezelni, megelőzni? Mutatjuk!

Leggyakoribb sportsérülések kezelése

1. Patellofemoralis szindróma

Az összes sportsérülés körülbelül 55% -a térdsérülés. A térdsérülések az ortopéd sebészek által kezelt problémák 25% -át teszik ki, láthatjuk tehát, hogy elég gyakran előfordulnak ilyen jellegű rendellenességek. A térdsérüléseket vagy a patellofemoralis szindrómát az okozza, hogy a térdkalács a lábcsont felé mozog. Ez a mozgás károsítja a térdkalács szöveteit és fájdalmat okoz. A kosárlabda, a kerékpározás, az úszás, a futball, a röplabda és a futás a leggyakoribb sportágak, ahol ezek a sérülések előfordulnak. A megfelelő cipő viselése csökkentheti a térdsérülés esélyét. Ennek a sérülésnek a gyógyulása akár 6 hetet is igénybe vehet. A térdsérüléseket két napig pihentetni kell, jéggel és gyulladáscsökkentő gyógyszerekkel, amelyek elősegítik a folyamatot. A sérülés utáni térdeket megfelelően fel kell melegíteni az edzés megkezdése előtt, majd jegesíteni kell 20 percig.

 



2. Vállsérülés

A vállsérülések, beleértve a diszlokációkat, ficamokat és húzódásokat, az összes sportsérülés 20% -át teszik ki. A váll sérüléseit túlzott használat okozza. A fejmozgást igénylő sportok, mint a tenisz, úszás, súlyemelés, baseball, kosárlabda és röplabda a leggyakoribb bűnösök. A váll sérüléseit pihenéssel, jéggel és gyulladáscsökkentő gyógyszerekkel kell kezelni. Megelőzheti a vállsérüléseket, ha a szezonon kívül erőnövelő gyakorlatokat végez.

 

3. Tenisz vagy golfkönyök

Az összes sportsérülés körülbelül 7% -a könyök sérülés. Az epicondylitisnek is nevezett teniszkönyvet a könyök ismétlődő használata okozza. Ez az ismétlés apró szakadásokat okoz a könyök szalagjaiban. Fájdalom tapasztalható a könyök belső vagy külső oldalán, de a külső a leggyakoribb. Az állapot 30-60 éveseknél fordul elő leginkább. Kisebb sérülések esetén a pihenés, a jég és a gyulladáscsökkentő gyógyszerek segíthetnek a könyök javításában. Kitartóbb esetekben orvosra lehet szükség a sporttól való elszakadással együtt. Az alkar erősítő gyakorlatai és a könyöklő a legjobb módja a könyök sérülések megelőzésének.

 

Nemcsak sérülések, hanem balesetek is előfordulhatnak sportolás közben, főleg a küzdősportoknál és a labdajátékoknál nagyon gyakori a fogak sérülése. Megelőzésként a fogvédő használata célszerű, de ha már megtörtént a baj, akkor szakember segítségére van szükség, a legjobb kezelést itt találjátok és időpontot is tudtok kérni: szájsebészeti kezelés Budapest
 




Csapatsport Egyéni sport



Legfrissebb cikkek


Otthoni edzés eszköztár – Ezekre lesz szükséged, ha Te is inkább otthon edzenél!
A Covid időszak alatt sokan belevágtak az otthoni edzésbe, és még ma is tartjuk magunkat jó szokásainkhoz, hiszen rájöttünk, hogy rengeteg előnnyel jár, ha otthon edzünk! Sokunknak olyan sűrű a napi rendje, hogy nem is férne bele az edzőterem rendszerinti látogatása, de szerencsére ma már rengeteg eszközt használhatunk otthon is, amikkel akár vacsora főzés közben is elvégezhetjük a napi mozgásunkat. Nézd meg milyen eszközökre lesz szükséged, ha Te is az otthoni edzést pártolod!
Játékok az egyensúlyérzék és a mozgáskoordináció fejlesztésére
Az egyensúlyérzék és a mozgás fejlődése szoros összeköttetésben van az értelmi képességek fejlődésével is, így nagyon fontos már gyerek korban megkezdeni ezeket a képességeket fejleszteni. Nézd meg hogyan fejlesztheted a gyerekek mozgáskoordinációját és egyensúlyérzékét játék közben könnyedén!
Ezért szaunázz sportolóként: a szaunázás és az edzés kapcsolata
A fizikai és mentális pozitív hatásokkal teli szaunázás csodálatos lehet, sportolóként is számos előnnyel jár. Finnországban nem véletlenül van ilyen nagy hagyománya ennek a tevékenységnek, erősíti az immunrendszert, jó hatással van az anyagcsere folyamatokra, az erekre, a bőrre és a pszichés folyamatokra is. Nézzük milyen hatásai vannak a sportolókra!
Minden ami sport!

Neked is mindened a sport? Akkor jó helyen jársz mert oldalunkon mindent megtalálsz, ami a sporthoz és az egészséges életvitelhez kapcsolódik! Sporthírek a nagyvilágból, egészséges étrend kialakítása, edzés tervek és újdonságok! Fedezd fel weboldalunkat és tájékozódj minden sportolással kapcsolatos információval!

Egészséges életmód

Elkötelezted magad, hogy Te is bele kezdesz egy egészségesebb életmódba? Minden új kezdet nehéz, de oldalunkat azért hoztuk létre, hogy mindenki számára hasznos információval szolgálhassunk sportolás és egészség terén. Az egészséges életmód két alapvető pillére a megfelelő táplálkozás és a megfelelő mozgás. Oldalunkon számos tippet találhatsz mind a kettő témában!

Informálódj az aktuális sport hírekről!

Mi lett a tegnapi kézilabda meccs eredménye vagy hány aranyérmet szereztek a magyarok az olimpián? Ha Te is kíváncsi vagy a legaktuálisabb sport hírekre kövesd weboldalunkat, mert naprakészek vagyunk sport hírek terén! 

 

 

Az egészség fontos velejárója a mentális egészség!

Egészségünkhöz nem csak a fizikai tevékenységek és a megfelelő táplálkozás járul hozzá, ugyanolyan fontos a mentális egészségünk ápolása is, hiszen ép testben ép lélek! Azonban, hogy jól érezzük magunkat bőrünkben, lelkileg is jól kell éreznünk magunkat, így nagyon fontos ápolni a mentális egészségünket is! Érdekes cikkek és tartalmak várnak a weboldalon annak érdekében, hogy támogassumk egy egészséges életmód kialakításában!