Ezekkel a trükkökkel veheted rá a gyereket a mozgásra

Főoldal > Így vedd rá a gyerekeket a mozgásra!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így vedd rá a gyerekeket a mozgásra!


2022/04/14
ZH

A gyerekek megfelelő fejlődéséhez elengedhetetlen a rendszeres testmozgás. Azonban manapság egyre nagyobb kihívásnak számít egy hét vagy kilenc éves gyereket rávenni a sportolásra. A digitális eszközök, mint az xbox, a tablet vagy a televízió nagyon elvonják a gyermek figyelmét és függőséget is okoz, azonban nem igen járul hozzá a testi fejlődéshez. A rendszeres testmozgás hiánya elhízáshoz vezethet, valamint negatívan hathat a koncentrációs képességre. Aggodalomra azonban nincsen ok! Cikkünkből megtudhatod, hogyan veheted rá gyermekedet a rendszeres testmozgásra!

Így fog sportolni a gyerek

1.    Mutass példát


Amennyiben rá szeretnéd venni gyerekedet a rendszeres testmozgásra, akkor mindenképp pozitív lehet, ha ebben példát mutatunk neki. Ha gyerek azt látja, hogy hetente háromszor-négyszer mi is el járunk sportolni, azzal ösztönzőleg hatunk rá. Ez saját egészségünk szempontjából is jó és gyerekünk fejlődéséhez is hozzájárulunk. A legtöbb gyerek előszeretettel másolja azokat a szokásokat, amiket a szüleitől lát. Tehát ha mi is aktív és egészséges életmódot folytatunk, nagy esély van rá, hogy csemeténk is így fog tenni.


2.    Keressük meg azt a mozgásformát, ami örömmel tölti el


A gyermek számára akkor lesz a mozgás leginkább örömteli, ha közben jól is érzi magát, ezért érdemes először olyan sportokat kipróbáltatni vele, ahol csapatban kell együtt dolgozni. Az iskolákban és a fővárosban is szoktak tartani nagyobb volumenű sportág választókat, amiken egy rendezvény alkalmával több sportot is kipróbálhat a lurkó. Tartsuk szem előtt, hogy nem biztos, hogy a gyereknek ugyanaz a sportág fog tetszeni, ami nekünk tetszene, tehát lehet az apuka nagy focidrukker, de nem biztos, hogy a fia is szeretni fogja a focit. Lényeg a lényeg, végül teljesen mindegy, hogy a gyerek melyik sportágat választja, a fontos az, hogy mozogjon, és ha örömét leli a sportágban, akkor alig várja majd, hogy újra sportolhasson.




3.    Játékos mozgás


Akkor lesz igazi élmény a mozgás a gyerek számára, ha játékosan teheti azt, ugyanis játszani minden gyerek szeret. A legegyszerűbb módja, hogy rávegyük a gyerekünket a mozgásra az, ha a választott mozgásformát összefüggésbe hozzuk a játékkal. Ilyenek például a labdajátékok, mint a kosár vagy foci. De nem kizárólag kell labdás sportágat választanunk.


4.    Közös programok


A mozgást azzal is megszerettethetjük vele, ha közösen végezzük azt. Sokszor a munka és az egyéb hétköznapi teendők miatt amúgy sem tudunk elegendő időt együtt tölteni. Akkor miért is sportolnánk külön, ha együtt is tudunk? A következő hétvégén húzzátok fel a sportcipőiteket és menjetek ki a közeli sportpályára kosarazni, vagy csináljatok egy biciklitúrát. Minden bizonnyal a gyerkőc örülni fog a közösen eltöltött időnek, így a mozgást is szívesen fogja csinálni.
 




Csapatsport Egyéni sport Labdajátékok Sport



Legfrissebb cikkek


Otthoni edzés eszköztár – Ezekre lesz szükséged, ha Te is inkább otthon edzenél!
A Covid időszak alatt sokan belevágtak az otthoni edzésbe, és még ma is tartjuk magunkat jó szokásainkhoz, hiszen rájöttünk, hogy rengeteg előnnyel jár, ha otthon edzünk! Sokunknak olyan sűrű a napi rendje, hogy nem is férne bele az edzőterem rendszerinti látogatása, de szerencsére ma már rengeteg eszközt használhatunk otthon is, amikkel akár vacsora főzés közben is elvégezhetjük a napi mozgásunkat. Nézd meg milyen eszközökre lesz szükséged, ha Te is az otthoni edzést pártolod!
Játékok az egyensúlyérzék és a mozgáskoordináció fejlesztésére
Az egyensúlyérzék és a mozgás fejlődése szoros összeköttetésben van az értelmi képességek fejlődésével is, így nagyon fontos már gyerek korban megkezdeni ezeket a képességeket fejleszteni. Nézd meg hogyan fejlesztheted a gyerekek mozgáskoordinációját és egyensúlyérzékét játék közben könnyedén!
Ezért szaunázz sportolóként: a szaunázás és az edzés kapcsolata
A fizikai és mentális pozitív hatásokkal teli szaunázás csodálatos lehet, sportolóként is számos előnnyel jár. Finnországban nem véletlenül van ilyen nagy hagyománya ennek a tevékenységnek, erősíti az immunrendszert, jó hatással van az anyagcsere folyamatokra, az erekre, a bőrre és a pszichés folyamatokra is. Nézzük milyen hatásai vannak a sportolókra!
Minden ami sport!

Neked is mindened a sport? Akkor jó helyen jársz mert oldalunkon mindent megtalálsz, ami a sporthoz és az egészséges életvitelhez kapcsolódik! Sporthírek a nagyvilágból, egészséges étrend kialakítása, edzés tervek és újdonságok! Fedezd fel weboldalunkat és tájékozódj minden sportolással kapcsolatos információval!

Egészséges életmód

Elkötelezted magad, hogy Te is bele kezdesz egy egészségesebb életmódba? Minden új kezdet nehéz, de oldalunkat azért hoztuk létre, hogy mindenki számára hasznos információval szolgálhassunk sportolás és egészség terén. Az egészséges életmód két alapvető pillére a megfelelő táplálkozás és a megfelelő mozgás. Oldalunkon számos tippet találhatsz mind a kettő témában!

Informálódj az aktuális sport hírekről!

Mi lett a tegnapi kézilabda meccs eredménye vagy hány aranyérmet szereztek a magyarok az olimpián? Ha Te is kíváncsi vagy a legaktuálisabb sport hírekre kövesd weboldalunkat, mert naprakészek vagyunk sport hírek terén! 

 

 

Az egészség fontos velejárója a mentális egészség!

Egészségünkhöz nem csak a fizikai tevékenységek és a megfelelő táplálkozás járul hozzá, ugyanolyan fontos a mentális egészségünk ápolása is, hiszen ép testben ép lélek! Azonban, hogy jól érezzük magunkat bőrünkben, lelkileg is jól kell éreznünk magunkat, így nagyon fontos ápolni a mentális egészségünket is! Érdekes cikkek és tartalmak várnak a weboldalon annak érdekében, hogy támogassumk egy egészséges életmód kialakításában!